خزر اخلاف همان «خزران» یهودی هستند


خزر اخلاف همان «خزران» یهودی هستند

اشاره:

خزر را نام غیر ایرانی می نامند و بارها مقالات بسیاری به همین نام منتشر شده و دریاچه مازندران را نیز با همین نام به جهان معرفی نموده اند و امروز زیاده از این واژه در داد و ستد سیاسی استفاده می نمایند. گذشته از پراکنده گی های سیاسی ـ پژوهشگران نیز این واژه را مکروه!!دانسته و بر این باورند که با نام ایران عزیز چندان تناسبی ندارد و به همین لحاظ برای بازدیدکنندگان فهیم آنچه که دراین پُست به نمایش گذاشته می شود مرورش خالی از لطف نخواهد بود و ما نیز ستونی از «هاتف» وام گرفته ایم تا این واژه ی غیر ایرانی بهتر شناخته شود:

چرا نباید از نام خزر استفاده کنیم؟!

روزی که قباد ساسانی دستور نوسازی شهر دربند قفقاز را پس از اخراج «خزر» ها صادر کرد.قباد ساسانی پس از عقب راندن «خزر»ها به آنسوی رود «ولگا» و بازگرداندن نظم و آرامش به قفقاز شمالی در ژوئیه سال 527میلادی (طبق محاسبه ی تقویم نگاران پنجم ژوئیه) دستور بازسازی شهر «دربند» (واقع در داغستان امروز و تلفظ کنونی ، دربنت)را صادر کرد و بودجه ی لازم را برای این کار اختصاص داد.قباد ، خسرو انوشیروان ولیعهد خود را به عنوان ناظر بر این نوسازی تعیین کرد. خسرو در دوران پادشاهی خود هم بر استحکامات این شهر افزود و هم آن را آبادترکرد.

داریوش بزرگ وشاپوریکم (پسراردشیربابکان) در سنگ نبشته های خودمناطق ایرانی قفقاز را ذکر کرده اند. شهر «دربند» بین دریای «مازندران» و کوه های «قفقاز»در تنگه یی به عرض سه کیلومتر قرار گرفته و پادگان ایرانی آن قرن ها مانع ورود اقوام مهاجر( آوارها ، خزرها و...)به قلمرو ایران و روم می شد و امپراتوری روم بابت این عمل هر ساله به ایران مقداری طلا می داد . منطقه ی «داغستان» که اینک یک ایالت (جمهوری خودمختار) فدراسیون روسیه است در طول حکومت ساسانیان ، علاوه بر حکمران غیر نظامی یک مرزبان(ژنرالی با درجه اسپهبد) داشت که عملاً مقام برتر منطقه بود. مرزبانان «قفقاز» پس از حمله اعراب ، مانند مرزبانان «فرارود» سازمان های خود را منحل نکردند بلگه مستقلاً و یا با کمک حکمرانان ایرانی محل تا زمان صفویه به کار ادامه دادند . ایستادگی آنان در سال 728 میلادی در برابر حمله ی اعراب که قصد ورود به داغستان امروز را داشتند مشهور است و گور مقتولان این ایستادگی که به «چهل قهرمان»معروف است هنوز مورد احترام است .

قباد یکم در دوران حکومت خود سه بار«خزر»ها را شکست داد . در سال های 489،522 و527 میلادی . شهر «دربند» در جریان نوسازی دهه ی سوم قرن ششم میلادی دارای دیوارهایی به ارتفاع 20 متر و 30 برج دفاعی شد که این برج ها عمدتاً در باروی شمالی شهر ساخته شدند زیرا که شهر از قسمت جنوبی آن امن بود و تجاوزگر وجود نداشت. کالانگایکkalankatukمورخ برزگ ارمنی قرون وسطا در کتاب خود «الوانک aluank» شهر «دربند»و ایالت های ایرانی arrn اران (آذربایجان و داغستان امروز ) ایبریا(گرجستان و آبخازیای امروز) و سرزمین خود مختار ارمنستان را دقیقاً شرح داده و همچنین «آلبانیا» به معنای کوهستانی واژه یی لاتین است که رومیان بخشی از قفقاز را خطاب می کردند) استرابو قبلاً در کتاب خود به شرح منطقه ی ایرانی قفقاز پرداخته بود.

... اما خزرها کیستند و چگونه قومی بودند؟

مقالات و مطالب گوناگونی در باره ی قوم خزر نوشته و منتشر شده است ما بخشی از مطلب وبگاه شخصی میرتاج الدینی معاون ریاست جمهوری را برایتان درج می کنیم:

«خزر» نامی است برگرفته از «قوم خزر» که در بخشی شمالی دریا ساکن شده اند و قومی غیر ایرانی و ستیزه جو و مهاجم و هر از گاهی به شهرهای ایران و ارمنستان و اذربایجان که جزو قلمرو ایران بودند هجوم می آوردند. این قوم به یهودیت گرویدند حتی بعد از ظهور اسلام علیه ایران و ایرانیان جنگ های خونین به راه انداخته اند و در هزار سال پیش در سده دهم میلادی به دست روسها نابود شده اند و بازماندگان آنها منطقه را ترک کرده و امروزه بسیاری از یهودیان آمریکا و اروپای شرقی و فلسطین اشغالی از اخلاف همان «خزران » یهودی هستند.

یکی از نویسندگان در این زمینه در مقاله خود آورده است نکته بسیار در خورتوجه در کتاب خزران «کستار» این است که تقریباً بیش از 90 درصد یهودیان امروز اروپا و آمریکا از تبار همان خزران بوده و ربطی به اسباط دوازده گانه قوم بنی اسرائیل ندارند و از شگفتی های روزگار که به اذعان «کستار» یهودی ، همین گروه از یهودیان خزرتبارند که از یک قرن پیش با زمینه سازی های تبلیغاتی صهیونیست ها به ویژه پس از جنگ جهانی دوم از اروپا به سوی فلسطین سرازیر شده و با ادعای رسیدن به ارض موعود ، کشور اسرائیل را تاسیس کردند ، در حالی که این یهودیان اشغالگر از نظر تاریخی و نژادی از اعقاب همان نو جهودان خزرتبار بودند و کمترین نسبتی با یهودیان سامی نژاد ساکن در فلسطین قدیم نداشتند. (غلامرضا کیا مهر مقاله دریای مازندران و منافع ملی ما) . همین نویسنده در بخشی از مقاله اش آورده است . «همین روایت تاریخی حاکی از آن است که آخرین بازماندگان قوم خزر در جریان ایلغار ترکان مغولی از صفحه روزگار محو و نابود شدند بدین ترتیب قرن های متمادی است که از اضمحلال قوم نیمه وحشی خزر می گذرد و در کمتر از منبع معتبر تاریخی نامی از دریای خزر به چشم می خورد و از همه مهمتر آن که هیچ یک از ملت های امروزی ساکن در حوالی این دریا نسبت و قرابتی با اقوام خزر ندارند»

 

 

 

 

 



آخرین نظرات ثبت شده برای این مطلب را در زیر می بینید:

برای دیدن نظرات بیشتر این پست روی شماره صفحه مورد نظر در زیر کلیک کنید:

بخش نظرات برای پاسخ به سوالات و یا اظهار نظرات و حمایت های شما در مورد مطلب جاری است.
پس به همین دلیل ازتون ممنون میشیم که سوالات غیرمرتبط با این مطلب را در انجمن های سایت مطرح کنید . در بخش نظرات فقط سوالات مرتبط با مطلب پاسخ داده خواهد شد .

شما نیز نظری برای این مطلب ارسال نمایید:


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: